Acaciastraat 58 | Nijmegen (oost)

Klacht over je verloskundige

Het is prettig als het contact met je verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt over je verloskundige. Als een gesprek met je verloskundige niets oplost, kun je een klacht indienen bij de KNOV-Klachtencommissie. JUNO-verloskunde is hierbij aangesloten.

> Per 1-1-2017 brengt de KNOV de geschilleninstantie, met een klachtenfunctionaris, onder in de Stichting Geschilleninstantie Verloskunde. Dit is conform nieuwe wetgeving (Wkkgz). JUNO-verloskunde zal hierbij aangesloten zijn per 1-1-2017.

Procedure

Heb je een klacht? Dan is het verstandig eerst met je verloskundige te praten. Misschien kan de onvrede in een gesprek opgelost worden. Levert een gesprek niets op of zijn er redenen om het gesprek niet aan te gaan, dan kun je de klacht voorleggen aan de KNOV-Klachtencommissie. Deze werkt onafhankelijk van de KNOV (Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen).

Een klacht indienen

Klachtencommissie KNOV > per 1-1-2017 Stichting Geschilleninstantie Verloskunde

Postbus 2001

3500 GA Utrecht

Telefoon 073 – 689 18 90

e-mail: evanmackelenbergh@knov.nl

Meer info

http://www.deverloskundige.nl/over-de-verloskundige/tekstpagina/46/klacht-over-je-verloskundige

Spring naar werkbalk